Videók:
Nexus - Museum of Fine Art Budapest
Díjak/ösztöndíjak:
2003 • Kiss Áron-életműdíj
2004 • „Pro Ludo” díj
2007 • Magyar Design I. Díj
2008 • A másfél éves nemzetközi, Charles Eames-ösztöndíj (IND)
2011 • Ferenczy Noémi-díj.
Cím:
H-2040 Budaörs, PF: 100
Életrajzi adatok:
1972–1983: Művészeti és technikai tanulmányok Magyarországon és a Dessau-i Bauhausban.
1986–1989: a Képző és Iparművészeti Szakközépiskola tanára.
1999-től a törökbálinti művészek alkotó közösségének (Első Kör) tagja.
2000: Alkotóművészeti workshop, Seven Oaks Royal Institute, London.
2001: meghívott művészeti tanár a Halle-i Művészeti Egyetemen.
2002: művészeti kurzusok vezetése Bangkokban; a Regioart művészeti csoport tagja.
2003: kurzusvezető tanár a Soproni Nyugat-Magyarországi Egyetemen.
2005: művészeti kurzus vezetése Jerevánban.
2007: előadások tartása a MOME-n, vendégtanár az Indiai Művészeti Egyetemen (NID).
2008: szobrász workshop vezetése a Tartu-i Képzőművészeti Egyetemen (EST).
"
Műalkotásai átlépik a képzőművészet megszokott kereteit. Interdiszciplináris megközelítés jellemzi. Vallja, hogy a vélt egyértelműségek csak egy bizonyos nézőpontból értelmezhetőek, ezért szükségesnek tartja a minél több szempontú megközelítéseket. (Szentföld, Káosz) Műveinek megmunkálására a precíz, letisztult igényes kivitelezés jellemző. A high-tech lehetőségeivel élve, (beépített motorok, számítógépes vezérlés) egy flexibilis geometrikus-organikus és komplex rendszert hoz létre, ami az emberi interaktivitás révén, a nézők bevonásával teljesedik ki. (Nexus).
Olyan sokoldalú művészegyéniségek törekvései voltak rá hatással, mint a reneszánsz polihisztorok, később Escher illetve Tatlin, továbbá a Bauhaus köréből Moholy-Nagy László, és Kepes György tevékenysége. Merített az op art letisztult vizualitásából is. Az egyszerű deformációs eljárásokkal biztosított képsorozatok változatossága, mint Vasarely variatív műveiben, magasabb dimenziószámú, kiterjeszthetőségben kifejeződő továbbgondolásra késztették. A kinetikus művészeti irányzatok képviselői közül Schöffer látásmódja inspirálta.
Az ismert térformák torzításával, kiegészítésével, változó karaktert ad műveinek. Analogikus látásmódja teszi lehetővé, hogy folyamatos visszacsatolásokkal egyszerre figyelembe vegye a tárgyi és emberi környezetet műalkotásainak installálásakor. ArtFormer szemléletét ikonikusan sűríti, az általa létrehozott un. INS-felület, mely olyan absztrakt, továbbalakítható, további művek magját, kiindulási pontját jelentő, művészetében axiómaként meghatározható koncept-mű,amely reprezentálja, hogy a geometriai fogalmakhoz – pont, egyenes, konvex, konkáv formák, hajlások, deformációk, derivátumok – különböző képzeteket és értékeket társíthatunk."
/
Molnár Eszter művészettörténész/.
2005 • Vari.art, Iparművészeti Múzeum, Budapest • Aspects, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Ponton Galéria, Budapest
2007 • Aquarium Galeria, Ahmedabad (IND)
2008 • University of Art Gallery, Tartu (EST) • Variations and Aspects, Kandinsky and Klee BAUHAUS Meisterhauses, Dessau (D)
2009 • Nexus, Szépművészeti Múzeum, Budapest • Önálló kiállítás a Színterek az Alkotásban konferencián, Magyar Szabadalmi Hivatal kiállítóterme, Budapest
2010 • Reverence, Cella Septichora (Európa Kulturális Fővárosa programban), Pécs • Sejtések és sugallatok,Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
2012 • Mobility, Schöffer Gyűjtemény, Kalocsa.
2003 • Jazz Galéria, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
2005 • Duna Galéria, Budapest
2009 • I. Szobrászati Biennálé, Szentendre
2010 • D- Galéria, Szeged
2011 • Jubileumi Kiállítás a MAKISZ szervezésében, Árkád Galéria, Budapest
• XIII. Állami Művészeti Díjazottak Kiállítása, Magyar Alkotóművészek Háza, Budapest.
NOVOTNY T.: Néhány gondolat a képzőművészeti csoportosulásokról és a REGIOART Dél-Buda Környéki Regionális Művészeti Egyesületről. Duna-part, 2003/3.
HALASI R. M.: Homo ludens, Kelle Antal portréja. Atrium, 2003/6.
DVORSZKY, H. N. (szerk.): Magyar Iparművészet az ezredfordulón. Budapest, 2003, 188, 285.
MARTINKÓ J.: Anyaggá vált gondola. In: BOJÁR I. A., VADAS J.: Magyar design, 2004, 202–203.
HALASI R. M.: Vari.art, Kelle Antal meditációs játékai. Magyar Iparművészet, 2005/1.
SAWANT, S.: „In Conversation with Antal Kelle”, Design Plusz, 2007
NOVOTNY T.: NEXUS. Kortárs, 2010/3.
HART, G. W. – SARHANGI R. (szerk.): Artformer Geometry. In: Bridges Pécs, Mathematics, Music, Art, Architecture, Culture. Proceedings, 2010, 175–182.
MOLNÁR E.: Egy interdiszciplináris határátlépő. prae.hu, 2011