Paul Earls
(1934 - 1998)

zeneszerzô, képzôművész


1.Paul Earls (középen), Csáji Attila (balra) és Esa Laurema (jobbra) társaságában, 1996 Fényszimpózium

2.Paul Earls emlékszobra 3.Paul Earls az MIT-CAVS tagjaival közösen: Álomszínpad / Dream Stage (katalógus borító)

  1. Paul Earls (középen), Csáji Attila (balra) és Esa Laurema (jobbra) társaságában, 1996 Fényszimpózium
  2. Paul Earls emlékszobra
  3. Paul Earls az MIT-CAVS tagjaival közösen: Álomszínpad / Dream Stage (katalógus borító)

Megrendülten fogadtuk a hírt Paul Earls haláláról. Kiváló alkotóművészt és tanárt, igazi barátot és nagyszerű kollégát vesztettünk el személyében. Paulnak kulcsszerepe volt az első Nemzetközi Fényszimpózium megrendezésében, teljes szakmai súlyával és tekintélyével képviselte a Kepes Társaság megalakításának a gondolatát, a népszerűsítés és a szervezés munkáját saját személyes ügyének tekintette és tevékenyen közreműködött a Társaság alapszabályának a kidolgozásában. Emlékét megőrízzük.


Publikáció:


Paul Earls haláláról a THE BOSTON GLOBE az alábbi gyászjelentést tette közzé:

Tom Long, a THE BOSTON GLOBE újságírója írta a következőket:

64 éves korában elhúnyt Paul Earls zeneszerző, aki az elektronikus zenét összekapcsolta a képzőművészettel.

Paul Earls, Cambridge-i elektronikus zeneszerző, a zene és a képzőművészet érintkezési zónájának a kutatója szívelégtelenség következtében elhúnyt a Massachusetts Instituty of Technology klinikáján. Hatvannégy éves volt.
Mr. Earls a lézerrel és más elektornikus hatáselemekkel bővített-megerősített  zenével kisérletezett. Munkatársa volt az MIT-n müködő Center for Advanced Visual Studies-nak és tanított a Massachusetts College of Art-ban.
Szerzeményei között szerepel a Fülöp király halála című opera, mely egy gyarmati indián felkelésről szól, egy másik opera, amely Ikarosz legendáján alapul, valamint a Mozart és a kozmológia című munka, amely Beth Soll modern táncművésszel együttműködve készült.
“Electronic Music of Paul Earls: 1968-1993” (Paul Earls elekronikus zenéje: 1968-1993) című CD-lemezének kisérőszövegében Earls ezt írta: “Ellentétben a legtöbb fülnek és szemnek készülő művel nekem az volt a célom, hogy a két közeget teljesen egybeötvözzem, egységes élménnyé, pontosan olyanná, ahogyan az életünket és az álmainkat megéljük.
Earls szerint az ő zenéje “vagy igazodik a képi látványhoz,vagy a képi látványt modulálja, de sohasem készül utólagos kísérőzeneként már korábban is létező filmekhez vagy videókhoz”.
“Ezeknek a szerzeményeknek, amelyek abból a célból készültek, hogy folyamatosan láthatók legyenek a kiállítóhelyiségben, egészen más a formaszerkezetük, mint a koncert-előadásra készülő műveknek” - írta Earls. “Meggyőző hatást kell tenniük arra a közönségre, amelynek tagjai bármely pillanatban beléphetnek a helyiségbe és bármely pillanatban távozhatnak is onnan, továbbá az öröm és a felfedezés forrásai kell, hogy legyenek a múzeumi alkalmazottak számára”.

PAUL EARLS
Mr. Earls a Massachusetts állam-beli Springfieldben született. Az Eastman School of Music-on és a University of Rochester-en szerzett diplomát.
Gyászolja felesége, Zeren, fia, Selim (Brüsszel) és fivére, John (Bellaire, Ohio állam).
Temetése a nyilvánosság kizárásával történik